Rädd för människor

Tydligen så skrämmer människor slag på mig. Det var en ny lärdom för dagen för jag brukar inte bli rädd när jag träffar på folk. Jag var ute och lullade runt när jag hörde ljudet av någon varelse som rörde sig. Min första tanke var att det var ett rådjur eller älg men det lät inte helt rätt.

Jag har blivit så skadad genom åren att jag inte har någon större svårighet att höra vad det är för djur som rör sig i skogen. Efter en bit var det fri sikt till varifrån jag hörde ljudet och kunde då se att det var två personer som bor här i byn. Den normala reaktionen är nog inte att hoppa till som jag gjorde men jag får skylla på att det är ytterst sällan som jag träffar på folk i skogen. Rundan som jag gick idag har jag nog gått i snitt tre gånger per vecka under 11 års tid och det är kanske 10 gånger som jag har stött på någon människa där. Det är inte så mycket folk här i byn som promenera runt i närområdet. Chansen är oftast större att träffa på någon från byn i något skogsområde en mil bort

Kommentarer

  1. Hahaha, det är lite roligt för mig som inte var där - att det är mer logiskt för din hjärna att bli rädd för människor än för djur menar jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan erkänna att de tittade lite konstigt på mig när jag hoppade till=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den