Fortsätter på tema gnäll

Under natten blev det regn istället för snö. Lagom kul men vägen plogades i alla fall i morse och de sandade även. Det händer inte så ofta att de sandar så det är en stor händelse.

Efter att ha varit ute på promenad  i morse så var det bara att sätta fart och börja skotta bort ca 2dm blötsnö från uppfarten. Inte det roligaste jag vet men säkert nyttig motion för mina otränade armar.

Del två av mitt gnäll är att det är något bök med posten när det gäller att beställa när man vill ha leverans av paket. Till det behagar fungera får de på posten leka med mina paket som innehåller hundmat och fågelfrön.

Kommentarer

  1. Åh! Jag tänkte fråga dig i går eller i förrgår just om ifall de sandar där eller hur de brukar göra men avstod eftersom jag misstänkte att det inte tillhör normen. Himla skönt att de gjorde det idag!
    PostMord och deras förbannade system. När systemet för bokning av tid över nätet var trasigt i somras så ringde jag upp dem och fick köplats 112, då var felet att när jag klickade på länken jag fick i appen så fick jag meddelandet "Det finns inga bokningsbara tider" - en hel vecka framöver. Då visste de inte vad felet var men det gick att boka över telefonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick bara upp budskapet att det var något tillfälligt fel och att jag skulle försöka igen senare. Efter några timmar fungerade det så jag bokade in leverans idag

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den