Det var inte smidigt

Jag fortsatte på den utstakade vägen för dagen nämligen att göra av med pengar. Jag behövde köpa medicin och även lite receptfria saker. Eftersom det är 30% rabatt på receptfria saker om man handlar via apotekets app gjorde jag slag i saken och laddade ner appen. Erbjudandet går ut imorgon så jag kände att det var lika bra att passa på.

Att ladda ner appen var det inga konstigheter med men att handla via den lämnade en hel del att önska. Jag köper aldrig medicinen på recepten utan byter alltid till likvärdiga billigare. I appen kunde jag inte se vad de olika sorterna kostar så jag valde i blindo, nu brukar det bara skilja några kronor mellan utbytessorterna men det var irriterande ändå. Att det sedan gick extremt segt att leta runt bland det receptfria sortimentet höll på att driva mig till vansinne, tålamod har jag inte mycket av längre. När jag äntligen var klar och skulle betala visade det sig att det inte gick att bara logga in på banken och betala utan jag fick ta fram mitt betalkort och säkerhetsdosa. Nu sparade jag lite pengar så det var väl värt allt bök ändå. Appen har jag däremot redan raderat från min telefon och jag har inga planer på att ladda ner den på nytt

Kommentarer

  1. Den appen är JÄTTEDÅLIG, just av anledningarna du nämner. Jag kan betala genom att signera med mobilt bank-id men att leta efter receptfria varor är helt vansinnigt segt. Jag använder appen för att kolla mina recept eftersom ingen av apoteken jag normalt använder (Hjärtat och Apotea) har appar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte att varför de släppte en app som är så omständlig. Det känns son om de måste ha haft testpersoner under utvecklingsfasen och då borde de fått kritik för hur den fungerar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den