Kan inte skjuta på det längre

Nu har jag gett upp hoppet om att vädret tänker vara på min sida. Det regnar och regnar mer och jag behöver ett par regnbyxor. Nu har jag tre par byxor som jag växlar mellan så att de hinner torka upp mellan promenaderna och det börjar bli lite för drygt att bli blöt under varje promenad.
Jag har hittat ett par regnbyxor som passar min plånbok perfekt men inte min kropp. Hade de funnits i min storlek hade jag skaffat ett par fast de är gula och fula. Jag har handlat en del arbetsjackor och liknande från det företaget genom åren och det är perfekta kläder när man är ute i alla möjliga väder. En fördel med arbetskläder är att det oftast finns reflexer på smarta ställen på jackorna och att synas är bra när det blir mörkt. Nu låter det här otäckt likt en reklamtext men så är det inte.

Kommentarer

  1. Jag måste också handla regnkläder... Mitt nyaste gick dragkedjan sönder totalt i och mitt gamla som enbart sparats som reserv är helt slut. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa än. Vill vara torr...

    / Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beställde ett par Helly hansen work wear, 235kr kändes ändå rätt okej. Har en Helly hansen workwear regnjacka och den har fungerat bra nu i några år och man blir inte äckligt klibbig i den. Så jag hoppas att byxorna kommer fungera lika bra

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den